Klik-klik ajerr

Wednesday, November 10, 2010

Bebola Roti Goreng@Cekodok Roti

 Bebola roti goreng nama asalnya tapi dah rupa cekodok je kan so aku tambahle jadi bebola roti goreng@cekodok roti..hehehe..suka suki aku je kan...resipi aku dapat kat sini...cantik je rupa bebola roti yg akak tu buat x mcm aku punya nih..ntah apa2 je bentuknya tu...xpela janji bole dingap udahle kan...nak watnya mudah aje...bahan2 pun yg memangnya ada kat dapur umah kita je..lagipun dari berbuang je roti yg nak expired tu baik korang cuba wat bebola roti goreng@cekodok roti nih...sedap..rangup..enak dimakan time panas2 cicah ngan sos...eeeeeemmmm...lalalalalalalala.....resipinya aku c&p je ..mintak halal ye tuan punya resipi yg mudah dan sedap nih....
Bahan-Bahan
  • 14 keping roti ( plain white bread) ~ potong menjadi kepingan kecil
  • 2 biji telur (saiz besar)
  • 3 batang cili merah ~ dihiris
  • 1 biji bawang besar ~ didadu halus2
  • sedikit daun sup/bawang ~ dihiris halus (guna daun sup lebih bangkit baunya)
  • 2 sudu teh serbuk lada putih
  • garam secukup rasa
  • perasa ikan bilis (guna 1/2 kiub)
  • minyak utk menggoreng
Cara-cara
  • Masukkan roti ke dalam mangkuk yg besar. Kemudian pecahkan telur ke dalamnya..
  • Masukkan cili merah, bawang, perasa ikan bilis yang diperoikan dan daun sup/bawang. Gaul rata-rata. (hana ramas2 agar padat isinya)
  • Akhir sekali, masukkan garam dan lada putih serbuk. Gaul rata2 dan kepal2kan menjadi bebola. Buat bebola roti hingga habis.
  • Gorenglah seperti anda menggoreng jemput-jemput biasa.
  • Hidangkan bersama sos cili yg anda gemari.

 v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
jengggggg....aku jamu korang ngan cekodok lagi yekkk....kalau tadi bebola roti goreng@cekodok roti ni cekodok pisang plak....eeeeeeem sgt sedap makan time panas2 tgh hujan2 plak....uissssssssssh massssyuuuuuukkkk sgttttt.. resipi x yah letakle..korang sume terer dah wat cekodok nih.....saje nak tayang jeerrrrr.......

No comments: