Klik-klik ajerr

Monday, March 23, 2009

CHICKEN PUFF

aku buat chicken puff ni masa weekend hari tu... kebetulan plak mr. hubby demam..xde selera nak makan nasi tu aku buat puff ni kot dia selera nak makan...alhamdulilah bole terima nampaknya...two thumbs up!!!..heheheh...

buat puff ni senang je..utk jadikan kulit puff aku guna roti prata instant tu je..senang dan cepat...utk intinya aku buat mcm inti karipap tu je cuma aku tambahkan isi ayam...

Bahan inti :
Ikut kehendak masing-masing..aku guna inti kentang ngan isi ayam..masak sama mcm buat inti karipap..

Untuk kulit :
Instant roti prata (aku guna jenama KAWAN)
2 biji telur -dipukul sedikit (aku tambah 2 sudu susu segar)

Cara :
Roti prata dipotong dua
Kemudian letakkan inti dan lipat menjadi tiga segi dan tekankan dengan garfu di keliling puff tersebut, celupkan dalam bancuhan telur dan letakkan atas loyang dan bolela dibakar. Aku gunakan suhu 180 dgn masa lebih kurang 20 minit atau sehingga ianya masak.



puff ni sedap dimakan panas2..lembut je guna roti prata ni sebagai kulit puff..dah sejuk pun masih lembut lagi....

No comments: