Klik-klik ajerr

Thursday, March 12, 2009

MAJLIS PERTUNANGAN IJA PART 2

jom kita tgk gambor brg2 hantaran plak...utk tunang ni biasanya family kitaorng sediakan juadah yg manis2 je termasuk la cookies dan cake..buah, coklat pun ada..ada jugak tambahan pulut kuning ngan rendang yg mak aku buat yg dijadikan sebagai hantaran.. memang biasanya family kitaorg kalau tunang memang sediakan makanan je...yg brg lain tu sume bawak masa kawin nanti...
utk tunang ni adik aku pilih colour coklat gold...kalau nak tau aku le dok buat hantaran dia nih...


part of the hantaran...bnyk jugak hantaran dari pihak perempuan sebab ada family yg datang bawak kek lagi...memang kenyang le pihak lelaki mcm2 ada...


gubahan buah-buahan hasil tangan nyah..(adik aku no 2)


besornya bahulu ikan nih..posing ngan anak2nya plak...heheheh

eem..ni la rose tart cookies aku yg buat tau..sedap cookies nih walau remeh sikit nak buatnya...

ni pun rose tart jugak tapi aku guna acuan bunga dan letak jem strawberi kat tgh..eeemm..sedap..hubby aku suka sgt nih...

ni plak ccconut cookies..aku saja letak colour hijau biskut nih.....heheheh...
kek yang dibeli oleh adik aku...

ni plak almond london cookies aku yg buat jugak....favourite sume nih...


kek lagi..beli je kek nih...

cantik tak potpouri ni?...hehehe...hasil kerja tangan aku jugak nih...ok tak....


taraaaa....ni la hasil kerja tangan aku ngan hubby ..simple wrap je coklat tu...itu je yg ada kat umah pun deconya..guna apa yg ada jela..lagipun dah malam mana ada kedai bukak dah...
tapi yg aku peliknya munchini roll tu pun ada..kata adik aku tu atas permintaan bakal tunang dia yg suka makan munchini roll tu..eeeemm..gasakla....



eem..yg colour purple ni hantaran dari pihak lelaki...tu duit deposit hantaran....eem..siap bagi deposit lagi....



jambangan berbentuk strawberry...cantik kan....


variety of chocolote....

kain pasang yg dijadikan bentuk kebaya...eeem..not bad...cantik gak...


tempat letak cincin...mana cincinnya????

span yang dibentuk seperti buah asam gelugur...kreatif la diaorang nih..cantik...


biskut bentuk strawberry....


aaa..ni antara yg menarik perhatian aku....sarang burung siap ada telur ngan burung sekali...padahal itu kuih cakar ayam tu....ada 9 sarang burung beserta burung..cukup utk adik beradik kami yg seramai 9 org....


so cute....


ni yg paling menarik bagi aku...puding yg dibentuk buah manggis..bagi aku menarik sgt..teringin sgt nak buat sendiri mcm tu...eeem...ada tak sape2 yg sudi ajar?????


sgt menarik dan kreatif.....rasanya pun sedap..not too sweet..just nice...
amboi mentang le sume dah balik..ija pun posing ngan hantaran dari pihak lelaki...
tepak sirih dari kedua belah pihak menjadi simbolik dalam adat perkahwinan

hantaran pihak lelaki ..purple colour....

hantaran pihak perempuan...gold...


hantaran dari kedua belah pihak....





































































No comments: