Klik-klik ajerr

Monday, January 9, 2012

Gangguan Elektrik

 aritu dpt notis dari TNB ada gangguan elektrik kat umah ari sabtu lepas dari pukul 9 pagi - 7 malam...ingatkan memula malas nak  kluar gi memana  tapi memandangkan boring jer dok umah kalau xde lektrik tambah plak ngan cuaca yg panas membahang memang tak leh dok umahler...pagi2 aku dah bangun wat breakfast..jemur baju + lipat baju yang dah basuh..kemas umah sikit2 tapi lektrik tetap ada lagi walapun aku dah nampak 2-3 kali kelibat lori TNB dok lalu lalang depan umah.. sementara ada lektrik lagi aku pun ralit jer dok kemas2 apa yg patut alih2 tetiba lampu ngan kipas sume tertutup..eeemmm. dah stat nak wat keja tu agaknya orng TNB tu...pastu asben pun ckp dahla gi siap2 kita kluar takkan nak dok umah panas2 ni...aku pun terus bersiap tapi time tu pun dah nak dekat kul 11 pagi..kiranya lewat gakla org TNB tu tutup lektrik...

cadangan memula asben nak bawak aku gi makan kat AL-RAWSYA sebab aku teringin sangat nak makan makanan Timur Tengah tapi memandangkan kluar dari umah pun dah agak lewat tengahari so kitaorng decide gi dekat2 jela sebab nak masuk KL kalau dah tengahari ngan jem sume kang kul bape plak nak sampainya...asben tak kisah sebenarnya kalau nak ke KL tapi aku yg decide takmo pegi sebab biasanya kalau nak jenjalan ke KL seawal pagi kitaorng dah kluar umah dan selalunya kitaorg akan tidur sana umah adik aku...maka JJCM la kami di Rawang sajer..
 tempat pertama hala tuju kami adalah ke Tesco Rawang sebab asben kata kat dlm Tesco tu ada satu restoran yg serve makanan ala2 Arab...aku pun ok jer sebelum pi pekena kat AL-RAWSYA why not try dulu food kat situ kan...masuk je kat dlm kami pun trus gi restoran tu ..Restoran Kabul namanya...kitaorng pun masuk kat dlm pastu tgk menu rupanya restoran ni serve Indian food ler..hihihi..tersilap sudah....tapi sebab dah masuk ngan dah duduk pun takkan nak kluar balik..so kami pun makan jela kat situ...tapi time kitaorg dtg tu baru ada 1 family melayu jer yg tgh order makan...yela restoran ni nampak eksklusif sikit kot tu yg tak ramai yg masuk...
Restoran Kabul yang disangka restoran Arab rupanya Indian cuisine...layan jela....
ada variety menu of nasi beriani...asben memang penggemar nasi beriani so dia order Chicken Tika Beriani..RM 16.90... eeeemmm ...tak kena ngan tekak aku sebab rasa rempahnya terlalu pekat..asben yg penggemar nasi beriani pun kata tak berapa masuk ngan selera dia..makan kat kedai mamak lagi sedap katanya..hihiihihi...
 aku plak order Garlic Naan set with chicken khemma kot namanya...RM12.90...yg ni memang recommended sebab sedapp...kuah dhal ngan chicken khemma tu memang sedappp...asben pun kata sedapp..yg ni aku puas hati makan...kenyang sampai ke mlm...
garlic naan yg rangup memang sedap dicicah ngan kuah dhal ...

 air plak aku punyer Mango Lasi ...memang sedapppp...asben order coke jer...
 bukti kesedapan Garlic Naan tu kitaorng mkn sampai licin..hihihi...asben pun tlg mkn sekali garlic naan tu sebab portionnya agak bnyk...
 nasi beriani yg tak abis dimakan oleh asben sebab tak sedapppp.....tapi dlm tak sedap pun tinggai sikit jer tu bang..hihihi.....xpela sebab asben dah bawak gi jenjalan maka aku yg belanja mkn tengahari tu...
 pas makan kami jln2 sat kat dlm tesco tu pastu kami ke sini plak...ni kiranya dah kali ke-2 aku dtg sini...nasib baik dah bukak JJ kat rawang ni dekat sikit  nak pegi kalau tak biasanya paling dekat yg aku pegi JJ pun kat Kepong sana tu...
 kat JJ ni pun kami jalan2 jer sebab dah bnyk shopping masa trip ke KL ngan family aku cuti krismas aritu..so ni just jalan2 cuci mata jela lagipun xde yg berkenan sgt pun kalau ada konfem 1 atau 2 brg sangkut gak kan..hihihi...tapi aku tersangkut gak 1 handbag yg ada diskaun 70%..dari RM199.90 cuma bayar RM59.90 jer..okla kan berbaloiiii...masa kat JJ tu kami just minum ptg ngan teh tarik & pappa roti jer sebab perut masih kenyang makan kat Kabul tu..abis pusing2 kami pun balik terusss....

No comments: